Jenergy

FITNESS Jenergy-1 en Jenergy-2:

maandag t/m vrijdag 8.00 - 22:00
zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

ROOSTER GROEPSLESSEN * Lessen beschrijving

Vanaf 14.10.20 geldt voor iedereen draag een mondkapje in publieke binnenruimtes
(met uitzondering van groepslessen en op de cardio-apparaten)

Blijf thuis bij klachten!
Blijf thuis in afwachting van een uitslag van de coronatest
Blijf thuis bij een positieve testuitslag, ook zonder klachten
Kantine alsjeblieft niet gebruiken, alleen de trainers.
Kom in je sportkleding. Kleedkamers niet gebruiken (je mag wel je waterfles in de kleedkamer bijvullen)
Voldoende water mee nemen.
Alle lessen zijn nu 50 minuten om de wisseling van de lessen veiliger te maken.
Deelnemers van de lessen en in de fitness vragen we om zelf gebruikte attributen te desinfecteren
Het is de bedoeling dat sporters zo snel mogelijk na afloop van de training of een les het sportschool verlaten en naar huis gaan.
Binnen en buiten zoveel mogelijk 1,5 - 2m afstand houden


Wij kiezen ervoor om de groepslessen nog steeds zoveel mogelijk buiten te doen. Uiteraard als het weer dat toelaat. (hierdoor kunnen er meer deelnemers met een les meedoen)
Groepslessen met slecht weer:
Indien het weer te slecht is om de les buiten te doen zal de les binnen zijn. Hierbij geldt een maximaal aantal deelnemers per les. Voor de lessen in de yogaruimte is dat 9. Voor de lessen in de groepszaal bij Jenergy-1 is 12 en bij Jenergy-2 is 10.

Inschrijven lessen:
Je kunt je vanaf zaterdag/zondag voor de groepslessen voor de volgende week in te schrijven via de website. Is de les buiten, dan is het aantal deelnemers onbeperkt en kun je dus ook meedoen als je niet bent ingeschreven. Is de les binnen, dan kunnen alleen de ingeschreven leden deelnemen aan de les. Om te reserveren, druk de knop zoek de les en voel je gegevens in.

Groepsles  Reservieren

Maandag:
9:00 Shape (Bianca) buiten
10:00 Pilates (Bianca)
12:00 SeniorFit (Jenny) buiten
18:00 Steps (Leo)
18:30 Ashtanga Yoga (Reinier)
19:00 Power Hour (Leo)
19:00 Bootcamp (Caroline) buiten
20:00 Jenergy Flow Yoga (Reinier)
20:00 Urban Dance (Leo)

Dinsdag:
New! 8:00 Early Shape (Jenny)
9:00 Power XL (Lars)
9:00 Shape/Circuit (Bianca) buiten
10:00 Spinning (Lars)
10:15 Flow Yoga (Bianca)
12:00 SeniorFit/Easy Shape (Jenny) buiten
19:00 Shape (Gino) buiten
19:00 Yin Yoga (Bianca)
tijdelijk gestopt 19:00 Boks (Wugar)
tijdelijk gestopt 20:00 Boksen Beginners (Matthieu)
20:00 PowerXL (Lars)
20:00 Pilates (Bianca)
21:00 Spinning (Lars)

Woensdag:
9:00 Shape (Bianca) buiten
9:15 Ashtanga Yoga (Iris)
10:00 Step (Bianca)
10:30 Yin Yoga (Iris)
11:00 Salsa Solo (Gino) buiten
18:00-19:30 Ashtanga Primary Serie (Reinier)
19:00 Spinning (Jenny) buiten
20:00 Let's Move (Lars)
20:00 Mindful Yoga (Zdenka)
21:00 Power XL (Lars)

Donderdag:
New! 8:00 Early Shape (Jenny)
9:00 Power XL (Lars)
10:00 Spinning (Lars)
New! 11:00 Pilates (Gino)
12:00 SeniorFit (Gino) buiten
19:00 Shape (Jenny)
tijdelijk gestopt 19:00 Boksen/Kickboksen (Wugar)
tijdelijk gestopt 20:00 Boksen Beginners (Matthieu)
20:00 ZumbaFit (Berry)
21:00 Afro Dance (Gino)

Vrijdag:
9:00 Shape (Bianca) buiten
New! 10:00 Spinning (Jenny) buiten
10:00 Pilates (Bianca)
11:00 SeniorFit (Bianca) buiten
12:00 Salsa Solo (Gino)
tijdelijk gestopt 19:00 Kickboksen (Camillus)
19:00 Yin Yoga* * (Iris) 30.10 Yoga Nidra
20:15 Spinning (Iris)

Zaterdag:
8:30 Ashtanga Yoga 2 (Iris)
9:00 Shape (Bianca) buiten
9:45 Ashtanga Yoga 1 (Iris)
New! 10:00 ZumbaFit (Gino)
10:00 Bootcamp (Bianca) buiten
11:00 Yin Yoga (Iris)
11:15 Spinning (Bianca) buiten

Zondag:
9:00 PowerXL (Lars)
New! 9:00 Spinning (Jenny) buiten
9:15 Hatha Yoga (Ksenya)
tijdelijk gestopt 10:00 Kickboksen (Wugar)
New! 10:00 Urban Dance (Leo)
10:30 Pilates (Ksenya)
11:00 Shape (Jenny/Gino) buiten
New! 11:00 Power Hour (Leo)
12:00 Bootcamp (Caroline) buiten
New! 12:00 Dance & Shape (Leo)
New! vanaf 1 nov 12:30 Ashtanga Yoga (Marcela)

* Onze groepslesrooster is altijd dynamisch en onder voorbehoud.
* * De laatste vrijdag van de maand Yoga Nidra

Virtual Lessen

Power XL is een les waar in één uur alle spiergroepen aan bod komen door het gebruik van barbells en losse gewichten. Simpele oefeningen op de nieuwste hits en de leukste oldies in een nieuw jasje. (Jenergy-1)

Power Hour
Een training waar functionele bewegingen in zo gevarieerd mogelijk worden aangeboden.
Elke les bevat een kracht element en een conditioneel deel.
Laat je niet afschrikken door de naam. Power hour is ook heel geschikt voor beginnende sporters

Dance & Shape
Het eerste half uur van de les wordt lekker gedanst. Dit om de conditie op te bouwen. Daarna half uur spierversterkende en stabiliteitsoefeningen. Hierbij komen de buik, been, bil, borst, rug en armspieren aan bod. Kortom een uur lekker bezig op muziek, conditie opbouwen en spieren versterken.

Step
Van makkelijk te volgen routine naar uitdagender choreografie en steplessen met hoger tempo en complexe choreografie.

Urban Dance
is een verzamelnaam voor verschillende dansvormen. In de Urban Dance les dans je wekelijks op de leukste muziek en het is telkens weer een verrassend.

Basic Flow Yoga
Bij deze vorm van yoga gaat het om je eigen lichaam voelen, de aandacht richten op jezelf en je gedachtestroom tot rust brengen. Omdat de aandacht uitgaat naar de vloeiende bewegingen, stopt het denken bijna automatisch en kom je meer in het moment. Je raakt als het ware in een flow waarbij je volledig opgaat in de bewegingen en alles om je heen even vergeet. Door diep te blijven ademen kun je spanningen in je lichaam weg laten vloeien. Je hoeft niet te presteren alleen doen wat voor jouw lichaam goed voelt.

Yin Yang Yoga is een combinatie tussen dynamische yoga oefeningen, gecombineerd met de rustige en ontspannen yin houdingen.
Het Yang gedeelte van de les bestaat uit oefeningen die in een flow worden uitgevoerd, waarbij de ademhaling belangrijk is. De Yin houdingen zijn houdingen die we langere tijd, 3-5 minuten, aanhouden en die vooral zijn gericht op het rekken van het bindweefsel.
Kortom; een mooie combinatie tussen dynamiek, energie, stretchen en ontspanning.

Ashtanga Yoga bestaat uit een vaste set van houdingen. Als je de juiste ademhaling, houdingen en focuspunten oefent en synchroniseert, geeft Ashtanga Yoga je controle over je zintuigen en een dieper inzicht in jezelf. Door deze krachtige oefeningen creëer je warmte in je lichaam.

Hatha Yoga
Hatha Yoga is de meest ouderwetse yogastijl en de basis waaruit de andere yogastijlen zijn voortgekomen. Oorspronkelijk werd het enkel beoefend door monniken die dagelijks aan het mediteren waren en milde lichamelijke oefening nodig hadden om het lichaam gezond te houden. De klassieke Hatha yoga asanas zijn ontwikkeld met als doel de interne organen te stimuleren. Over de jaren heen werd Hatha Yoga steeds meer populair en werden er moderne yoga poses ontwikkeld. Deze moderne houdingen werken meer op het externe lichaam, zoals de spieren, met als doel sterk en fit te worden. Hatha Yoga word gekarakteriseerd door de beoefening van asanas die stabiel en comfortabel zijn voor een bepaalde duur. In dit artikel kun je meer lezen over de eigenlijk oorsprong en het doel van Hatha Yoga.

Yin Yoga is een rustige en zachte Yoga stijl die gericht is op het openen en soepel maken van ons lichaam en het contact maken met jouw lichaam.
Dit doen we door langere tijd (3-5 min) in yin yoga houdingen te blijven en bewust aanwezig te zijn in die gebieden van ons lichaam die op dat moment worden gestimuleerd. Samen met onze bewuste ademhaling worden nu dieper liggende spieren, bindweefsel, pezen en gewrichten bereikt die zich zo beter kunnen ontwikkelen en flexibeler worden. Yin yoga bevordert namelijk de productie van vloeistoffen in onze pezen, bindweefsel, gewrichten, kraakbeen en zelfs botten. Deze les is geschikt voor iedereen, ook voor mensen die nog nooit aan yoga hebben gedaan.
Ook zou je deze les kunnen combineren na een andere les bij Jenergy om even helemaal tot rust te komen. (Jenergy-3)

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Bij elke pilatesoefening zorg je ervoor dat je rug, buik en bekkenbodem aangespannen zijn. Elke beweging die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding. (Jenergy-3)

Spinning het is een les waarbij het draait om conditie opbouwen en vet verbranden op een speciale fiets. De beste manier om gewicht te verliezen is door veel calorieën te verbranden. Met spinning kan je tussen de 600 en 800 calorieën verbranden. Vooral overtollig vet rond de buik, benen en billen wordt verbrand met deze les. Als je voor het eerst een Spinning les volgt is het slim om de trainer uitleg te vragen over het instellen van de juiste weerstand. Gevorderden fietsen met een hogere weerstand. De weerstand wordt aangepast aan je uithoudingsvermogen, waardoor elke deelnemer op zijn eigen niveau mee kan doen. (Jenergy-1)

ZumbaFit / SalsaSolo/ AfroDance als je van dansen houdt om lekker je conditie te verbeteren, kcal te verbranden en je benen, heupen en billen in vorm te brengen ... Het is altijd gezellig, voelt je er lekker bij en je vergeet helemaal dat je aan het sporten bent.

Shape is een effectieve en eenvoudige vorm van kracht en uithoudingsvermogen trainen met dumbbells, elastieken en andere kleine gereedschap voor een een strakker en fitter lichaam en om af te vallen. (Jenergy-1)

SeniorFit De les in de groepslessenzaal is een gevarieerde les waarbij er naast bewegen op muziek ook spierverstevigende oefeningen, balansoefeningen en buik- en rugspieroefeningen worden aangeboden. Het tempo niet te hoog, de belasting niet te zwaar: voor een grote groep senioren 50+ van de verschillende fitness levels geschikt.
De les in de fitnesszaal op woensdagmiddag is voor de fitnessoefeningen onder begeleiding van onze trainer Gino. De drempel is laag, omdat iedereen op zijn/haar eigen niveau beweegt. Zin om eens een les mee te doen? Kom langs en kijk of deze les bij jou past!

Let's Move Let's Move is een conditionele les op opzwepende muziek. De workout wordt uitgevoerd op het ritme van de muziek, maar de pasjes blijven simpel. Hiernaast wordt er ook kort aandacht aan krachtoefeningen voor de buik, rug & benen. (Jenergy-1)

Boks/Kickboks Het is een leuke en effectieve manier om niet alleen uw conditie te verbeteren, maar ook kunt u hiermee werken aan verbetering van uw boks/kickboks-techniek. Tijdens deze training worden ook spierversterkende oefeningen gedaan.
Je zelfvertrouwen zal zeker een boost krijgen na het volgen van deze trainingen. Onze lessen zijn voor iedereen geschikt.

Pilates Een unieke serie fysieke oefeningen welke helpen bij het verbeteren van de houding, coördinatie, balans, kracht, flexibiliteit en ademhaling.

Ashtanga Yoga is een methode van yoga waarbij gewerkt wordt met een progressieve serie van houdingen die beoefend worden door te werken met behulp van de ademhaling. Hierdoor wordt een proces gestart waarbij interne warmte wordt opgebouwd die zorgt voor purificatie van spieren en organen. De verbetering van de circulatie van bloed zorgt ervoor dat gewrichtspijn verdwijnt. Het resultaat is een verbetering van de doorstroming van energie en een licht aanvoelend en sterk en gezond lichaam met een kalme mind.

Jenergy Flow Yoga is een methode van yoga die gebaseerd is op Ashtanga Yoga (zie info Ashtanga). Het belangrijkste verschil is dat wij in deze les echter de vaste serie van houdingen uit de Ashtanga loslaten en de opzet van de les hierdoor meer vormvrij is en naar inzicht van de leraar wordt opgebouwd.